Podobno Władysław Gomułka, kiedy zobaczył prototypowy model Syreny Sport, zakazał jego produkcji tłumacząc, że nie jest to samochód dla mas pracujących. Piękna i nowoczesna, jak na lata sześćdziesiąte, Syrena, była zbyt odważna stylistycznie dla KC PZPR.
Dlatego powstał tylko jeden model tego auta. Dziś po ponad 50 latach od produkcji prototypu autorstwa Cezarego Nawrota, za odbudowę legendarnej Syreny wzięli się pracownicy z wrocławskiego zakładu Bojar Tuning przy ul Kwidzyńskiej 23. Sponsorem projektu jest producent jednej z wódek.
- Na razie wykonaliśmy tzw. model pozytywowy z pianki pouliteranowej. Na podstawie tego modelu wytworzymy formę. Następnie potniemy ją na mniejsze formy, z których będziemy wylewać elementy nadwozia Syreny - tłumaczy Jan Łukasik, kierownik projektu.
Syrena będzie więc wykonana z tworzywa sztucznego, tak jak w latach 60. W środku użyte zostaną takie same materiały. Nie będzie luksusów.
Komentarz zanim zostanie opublikowany, poddany jest weryfikacji. Jeżeli jego treść nie łamie regulaminu strony, będzie opublikowany.
Brak komentarzy.
Nazwa organizacji reprezentującej kraj: Polski Związek Motorowy
Data powstania organizacji: 30 stycznia 1950 roku z połączenia Automobilklubu Polski (rok założenia 1909) i Polskiego Związku Motocyklowego (rok założenia 1924)
Członkostwo w strukturach międzynarodowych: Europejska Unia Motocyklowa - UEM, Międzynarodowa Federacja Motocyklowa - FIM
Organizowane imprezy:
Najważniejsze daty w historii sportu motoryzacyjnego
10-26 lipca 1897 – Stanisław Grodzki polski automobilista odbywa podróż z Warszawy do Paryża samochodem Peugeot z 3,25 konnym silnikiem Daimlera. W trasę wyruszają z nim redaktor pisma „Cyklista" Zygmunt J. Naimski, oraz mechanik Emil Kraentler
1908 – powstaje Galicyjski Klub Automobilowy w Krakowie
1909 – powstaje Towarzystwo Automobilistów Królestwa Polskiego. Jest to pierwsza polska organizacja (choć pod rosyjskim protektoratem) zrzeszająca właścicieli i użytkowników pojazdów mechanicznych
1919 – na czele odradzającego się ruchu automobilowego stanął Karol hr. Raczyński - jeden z pierwszych posiadaczy samochodu w Polsce