Dziś swoje 82. urodziny obchodzi Sobiesław Zasada, jeden z najbardziej utytułowanych kierowców rajdowych w Polsce.
Chcąc opisać osiągnięcia Sobiesława Zasady z pewnością powstałaby z tego wielka księga. My postaramy się opowiedzieć krótko o tych najważniejszych. Zasada urodził się 27 stycznia 1930 roku w Dąbrowie Górniczej. Z wykształcenia jest ekonomistą, ukończył Akademię Handlową w Krakowie. Początkowo uprawiał lekką atletykę oraz tenis stołowy. Sportem samochodowym zainteresował się w wieku 15. lat. Jako kierowca rajdowy jedenastokrotnie zostawał Mistrzem Polski. Trzy razy sięgnął po tytuł Mistrza Europy, trzy razy również był wicemistrzem. Był kierowcą fabrycznym Steyr Puch, Porsche, BMW i Mercedes-Benz.
W 1977 roku zajął się rozwijaniem własnej firmy. Działająca do dziś firma Alpha z powodzeniem zajmuje się produkcją zamków błyskawicznych. Współpracował z takimi gigantami na rynku jak Porsche AG, czy też Mercedes-Benz. Założył „Grupę Zasada”, która przejęła kontrolę nad największymi polskimi producentami ciężarówek i autobusów. Został odznaczony między innymi Krzyżem Komandorskim z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski, Krzyżem Oficerskim i Krzyżem Kawalerskim. Sobiesław Zasada jest autorem wielu książek.
Komentarz zanim zostanie opublikowany, poddany jest weryfikacji. Jeżeli jego treść nie łamie regulaminu strony, będzie opublikowany.
Brak komentarzy.
Nazwa organizacji reprezentującej kraj: Polski Związek Motorowy
Data powstania organizacji: 30 stycznia 1950 roku z połączenia Automobilklubu Polski (rok założenia 1909) i Polskiego Związku Motocyklowego (rok założenia 1924)
Członkostwo w strukturach międzynarodowych: Europejska Unia Motocyklowa - UEM, Międzynarodowa Federacja Motocyklowa - FIM
Organizowane imprezy:
Najważniejsze daty w historii sportu motoryzacyjnego
10-26 lipca 1897 – Stanisław Grodzki polski automobilista odbywa podróż z Warszawy do Paryża samochodem Peugeot z 3,25 konnym silnikiem Daimlera. W trasę wyruszają z nim redaktor pisma „Cyklista" Zygmunt J. Naimski, oraz mechanik Emil Kraentler
1908 – powstaje Galicyjski Klub Automobilowy w Krakowie
1909 – powstaje Towarzystwo Automobilistów Królestwa Polskiego. Jest to pierwsza polska organizacja (choć pod rosyjskim protektoratem) zrzeszająca właścicieli i użytkowników pojazdów mechanicznych
1919 – na czele odradzającego się ruchu automobilowego stanął Karol hr. Raczyński - jeden z pierwszych posiadaczy samochodu w Polsce